Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja

2015. Jul 16., szerző: Adminisztrátor

Az NTP-RTP-14-0053. sz. „Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok tehetségfejlesztésének, a mentorálást végző pedagógusok továbbképzésének és különböző szervezetek együttműködésének támogatása” címmel kiírt és  „Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja” címmel megnyert  pályázat valósult meg 2015. június 26, 29, 30-án  3 napon keresztül  a TIREK Pedagógiai Szakszolgálatban.

A pályázat célja, hogy készségtárgyakba beépítve segítsük a roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek mindennapjait. Az életkor, amire koncentráltunk, az általános iskola alsó tagozata. Azokat a pedagógus kollégákat vártuk, akik ezzel a korosztállyal foglalkoznak. A képzésen résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereztek arról, hogy milyen is a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása, a kulturtechnikák tehetségelemei miképpen jelenhetnek meg és épülhetnek be a mindennapi rajz és vizuális kultúra, ének-zene és testnevelés órákba. Milyen módon tudunk zenei, illetve rajz tehetségeket észrevenni és gondozni? Milyen mozgásbeli fejlődésre kell odafigyelni, hogy különböző tanulási hátrányok kiküszöbölhetőek legyenek? A képzés végén a pedagógusok elmondhatták saját tapasztalataikat, meglátásaikat. Eszmecserét folytattak tapasztalataikról. Azt gondoljuk, hogy ezekre a képzésekre, találkozókra rendkívül nagy az igény és nagy szükség van a pedagógusok ilyen módú találkozójára, kommunikációjára. Köszönet a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és fejlesztő intézetnek.

További sajtómegjelenés a reFORRÁS októberi számában.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

Életemre mondom - így szól az Úr -, hogy úgy bánok majd veletek, ahogyan ti beszéltetek ellenem! 4Móz 14,28

4Móz 14,26–45

Az Isten elleni lázadásnak következménye van. A bűn magában hordja a büntetést. Aki nem hisz Isten szavának, annak esélye sincs megtapasztalni, hogy az valósággá legyen az életében. 

tovább

(6) „…feltámadt.” (Lukács 24,1–12)

Most direkt kiemeljük az összefüggésből ezt az egy szót: „feltámadt!”. Tesszük ezt azért, hogy mindennél hangsúlyosabb lehessen számunkra ez az egy szó, és még inkább annak tartalma, amit most egy képpel szemléltetünk. 

tovább

PÉLDABESZÉDEK 1,7-9 - Fiam, lányom!

Még ha a régi Izráelben elsősorban fiúkat neveltek is az iskolákban, a Példabeszédek könyve minden olyan embernek szól, aki a Bibliában bölcsességet keres. Tehát nekünk, nőknek is. 

tovább

2017. október 20. péntek

„Ezért, szeretett testvéreim, legyetek szilárdak, rendíthetetlenek, buzgólkodjatok mindenkor az Úr munkájában, hiszen tudjátok, hogy fáradozásotok nem hiábavaló az Úrban.” (1Kor 15:58)

 

tovább

Bódás János: Kiváltott!

Nem áltathatom érdemekkel
magam, s Téged sem Istenem.
Tövisbokor-bojtorján létem
fügét, vagy szőlőt nem terem.

Nem telik tőlem, ami kedves
lehetne Néked, mert nekem
csak bűnöm van, s amit Te kívánsz
ha akarnám, sem tehetem.

tovább