Az ország legjobb iskolái között a hernádnémeti református iskola

2018. Ápr 10., szerző: Adminisztrátor

Bekerült az ország kiemelkedő teljesítményű iskolái közé a Hernádnémeti Református Általános Iskola, Két Tanítási Nyelvű és Alapfokú Művészeti Iskola. Az intézményben a tavaly májusi kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit.

Az Oktatási Hivatal március közepén hozta nyilvánosságra a 2016/2017-es tanévre vonatkozó felmérés eredményeit, és ezzel együtt azoknak az intézményeknek a névsorát, ahol az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő hatása. A listán a budapesti és vidéki, állami és egyházi intézmények szerepelnek. Utóbbiak közül a Tiszáninneni Református Egyházkerület fenntartásában működő Hernádnémeti Református Általános Iskola, Két Tanítási Nyelvű és Alapfokú Művészeti Iskola is.

Az intézmény azért került be az ország leghatékonyabban fejlesztő iskolái közé, mert a 8. évfolyamos mérés eredményei alapján matematikából és szövegértésből az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit, és jobb eredményeket érnek el, mint az a gyerekek korábbi teljesítménye alapján várható lenne.

A hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek minden év májusában kitöltik a szövegértési és matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsort, amikből nemcsak az derül ki, hogy egy diák meg tudja-e oldani a matekpéldákat vagy megfelelően tudja-e értelmezni a szövegrészleteket. Az adott év eredményét össze lehet hasonlítani a két évvel korábbi pontszámával, és így kiderül, hogy egy nyolcadikos mennyit fejlődött hatodikos kora óta.

Madzinné Nagy Anikó iskolaigazgató portálunk megkeresésére elmondta: évek óta nagy hangsúlyt fektetnek a mérésekre történő felkészítésekre és a diákok eredményeinek javítására. A tanórákon változatos munkaformákkal, a digitális eszközök széleskörű felhasználásával fejlesztik a tanulók szövegértési és logikai készségét. A gyerekeknek különórákat biztosítanak és a Szegedi Tudományegyetem méréseiben is rendszeresen részt vesznek. Hozzátette: örülnek az eredménynek, ami alátámasztja, hogy pedagógusaik elkötelezettek munkájuk és a kompetenciafejlesztés terén.

A hernádnémeti iskolát az elmúlt öt évben három alkalommal emelte ki pedagógiai munkája alapján az Oktatási Hivatal.

A tiszáninneni református általános iskolák közül a mezőcsáti Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde; a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda; a sátoraljaújhelyi Petőfi Sándor Református Általános Iskola; a Tiszakesziben működő Lórántffy Zsuzsanna Református Általános Iskola és a tiszaújvárosi Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola is felkerült az Oktatási Hivatal legjobban teljesítő iskoláinak listájára. A középfokú református intézmények közül a hevesi Eötvös József Református Oktatási Központ, valamint a sárospataki Vay Miklós Református Szakgimnázium, Szakközépiskola és Diákotthon munkáját emelték ki.

A teljes lista ezen a linken érhető el.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

Éppen ezért meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdte bennetek a jó munkát, elvégzi a Krisztus Jézus napjára. Fil 1,6

Fil 1,1–17

„...kegyelem nektek és békesség...” (2). A tegnapi újszövetségi igeszakasz az apostoli áldással fejeződik be (2Kor 13,13), a mai napi igénk elején pedig az apostoli köszöntést olvashatjuk.

tovább

(24) „…hallgattak az Úr szavára…” (1Királyok 12,20–33)

KI AZ ELSŐ? – 1. Roboámot elfogja az emberi indulat, de aztán hallgat az Úr szavára, amit a próféta által kap, és nem indul saját népe, saját testvérei ellen, nem bonyolódik „polgárháborúba”. 

tovább

1 SÁMUEL 16,14–23 - Zenés ajtónyitás

 Igazán csodálatra méltó, ahogyan Isten ezt a pásztorfiút, a betlehemi Dávidot a királyi udvarba küldi. Láthatjuk, ahogy Isten kézben tartja a szálakat. Saul lelki gondjai, depresszív megnyilvánulásai foglalkoztatják a munkatársait. 

tovább

2018. április 26.

Minden Istenre mutat

„Reggel azonban nyugtalankodni kezdett, ezért összehívatta Egyiptom minden jövendőmondóját és minden bölcsét, és a fáraó elbeszélte nekik az álmát. De senki sem tudta megfejteni a fáraónak. Ekkor a főpohárnok így szólt a fáraóhoz: Be kell ma vallanom, hogy vétkes vagyok. Amikor a fáraó megharagudott szolgáira, és őrizetbe vétetett engem és a fősütőmestert a testőrparancsnok házában, álmodtunk valamit ugyanazon az éjszakán, én is meg ő is. Mindegyik álomnak, amit álmodtunk, megvolt a maga jelentése. Volt ott velünk egy héber ifjú, a testőrparancsnok szolgája. Elbeszéltük neki álmainkat, és ő megfejtette. Mindegyikünk álmát jól fejtette meg, mert úgy lett, ahogyan megfejtette nekünk: engem visszahelyeztek hivatalomba, amazt pedig fölakasztották.” (1Móz 41,8-13)

 

tovább

Füle Lajos: Anya nevessél!

„Anya, nevessél!”
– mondja gyermekünk.
Úgy tudja kérni, mint a kenyeret,
mosolyra szomjas vággyal, ahogy a
virág a fényt, tüdő a levegőt,
ahogy emberszív a szeretetet.

tovább